Nanooks utställningsdebut

Idag har Nanook varit på utställning i Timrå.
Det var en inofficiell utställning i Ridhuset, Jag tycker att det är väldigt bra träning för hundarna
att vara med på utställning platser och ställen där det vistas många människor och är liv och rörelse.
Det är av större vikt då man bor så som jag gör eller om man bor väldigt långt ut på vichan.

Hur det går på en utställning är inte av så stor betydelse för mig viktigast är att det blir en positiv uplevelse för hunden.
Nanook var duktig hela dagen och det gick att göra olika övningar med henne trots vimmlet.

Resultatet på bedömningen blev HP (hederspris) BIR (Bäst i Rasen) och i gruppfinalen BIG 4 (bäst i gruppen 4:de placering.

Kritiken var följande:
En tikvalp under utv. Fem. huvud
m bra skalle o nosparti. mörka
ögon. Bra hals o rygglinje
Bra vinklar Bröstkorg under
utv. Rör sig bra från sidan

Domare: ROLAND FORS

Men jösses vilket väntande jag var trött och Nanook blev också trött så det dröjer nog till nästa gång =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0