Hjärngympa i all ära men...

Jag har börjat fundera på en massa saker.. bla dagens hundars stress och frustration sk Problemhundar.

Aktivera Aktivera Aktivera din hunds hjärna det är det viktigaste....men är det verkligen så??
Om du har en hund vars kropp skriker efter att få röra sin kropp använda sina ben och muskler för att springa gräva klättra hoppa...är det då vettigt att börja i den ändan där din hund tvingas stänga in ännu mer av sin energi??

Jag tror att man måste gå hand i hand med koncentration och fysisk aktivitet.. Öka aktiviteten för kroppen när du börjar med saker som kräver koncentration.

När din hund får uthållighet så kan den också hålla fokus längre och längre stunder.

Går du promenader med din hund? Släpper du bara din hund?

Med promenader får du flockbildandet sammarbete och en mycket lugnare hund.

Jag trodde jag motionerade min Terv men det gjorde jag inte hon kräver mer än min husky så nu kör vi på med cykel och joggingturer samt skogs/lösträning för att få en smidig hund och matte.

Hundarna är lugnare och mer harmonisk tillsammans eftersom jag tar tag i aktiviteterna vi jagar tillsammans eftersom jag gömmer "mat" som dom får hitta tillsammans med mig. det gör det också lättare att få en husky att vilja vara tillsammans med dig om du är den som hittar mat och liknande.

Korv köttfärs och kyckling är bra saker att gömma och gör det roligare och mer givande för hunden att komma.
Kamplek är också en bra flocksammanhållande grej när man är ute och 'är fysisk.


Over and out // Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0